Биологија ШЕСТИ разред

Министарство просвете,науке и технолошког развоја прописује од дана 17.03. програм учења на даљину.
Свакога дана на програму РТС 3 биће емитовани садржаји.Ови садржаји ће бити проверавани онлине од стране предметних наставника.


Радна недеља 01.06.2020.-05.06.2020.

Поштовани ученици на крају шестог разреда треба да знате одговоре на следећа питања:

  1. Шта проучава биологија
  2. Биолошке дисциплине
  3. Особине живих бића
  4. Грађу ћелије- биљне и животињске.Улогу ћелијских органела.
  5. Аутотрофна исхрана
  6. Сапрофити и паразити
  7. Симбиоза
  8. Царства и основне одлике и представнике
  9. Систематске категорије
  10. Грађа биљке
  11. Адаптација
  12. Еволуција
  13. Ген и ДНК
  14. Наслеђивање
  15. Размножавање и врсте размножавања
  16. Екосистем, биотоп, биоценоза
  17. Бактерије-грађа и болести
  18. Вируси- грађа и одлике
  19. Антропогени утицај
  20. Органи по системима : нервни систем, кости, мишићи, крвни систем, систем за варење и дисање.....
  21. Стабло живота
  22. Шта је потребно да будеш здрав
  23. Поремећаји у исхрани
  24. Пубертет-одлике
На почетку наредне школске године радићете иницијални тест који обухвата одговоре на ова основна питања!


Поздрав!

Први термин емитовања: Биологија 20.03.2020.

25.05.2020.-29.05.2020.
ЧОВЕК И ЗДРАВЉЕ

Здраве навике: храна и пиће
9 korisnih saveta kako se priprema zdrava hrana - Zdrava priča
Поврће и воће треба да чини трећину хране коју поједемо на дан.Оно је богато влакнима која помажу варење хране.Варење је ситњење хране, са циљем да организам из хране добије енергију. НАЈПОТРЕБНИЈЕ НАМИРНИЦЕ ВАШЕМ МОЗГУ: <ul><li>Поврће :   кељ,   спанаћ,   прокељ,   броколи,   цвекла, </li></ul><ul><li>цр...
Житарице треба да чине четвртину јеловника.Ту спадају хлеб, пецива, кукуруз, пшеница,пиринач----
Једна петина наше исхране су извори беланчевина: месо, риба, млеко....
Масти и уља су веома важни, неопходни су за изградњу ћелијских мембрана.
Штетан је велики унос соли, због бубрега, срца и крвних судова.
Штетан је велики унос слаткиша и газираних сокова.Доводе до болести зуба и гојазности.
НАЈЗДРАВИЈЕ пиће је вода! 
Треба да постоје доручак, ручак, вечера и 2 ужине у току дана.
Исхрана треба бити разноврсна. Савет  <ul><li>МАСТИ  граде ваш мозак,   ПРОТЕИНИ  га уједињују,   УГЉЕНИ ХИДРАТИ   му дају снагу а  МИКРОНУТРИЈЕНТИ  га б...
У току раста и развоја не треба држати дијете.
Физичка активност је веома важна за раст!

Zdrava hrana | ATVБрза храна, тј.пљескавице, кромширићи, кока-кола...нису здраве за нас. Доводе до разних обољења, оштећења крвних судова, и гојазности....

3 поремећаја у исхрани су:
анорекција-не узимање хране
булимија-намерно повраћање хране
гојазност-прекомеран унос хране.То су такође и психичке болести.Nervna anoreksija i bulimija – simptomi – Dijeta plus




ЗДРАВЕ НАВИКЕ:САН И РЕКРЕАЦИЈА
ZANIMLJIVE I SMEŠNE SLIKE GALERIJA 845 SLIKA : SMESNA POZA SPAVANJE

Свака ћелија у нашем телу има ритам рада, као и наше тело.У току дана раде активно, током ноћи смањује се темпо рада  и ћелије одмарају.

У току ноћи мозак мора да одмори, а доказано је и да се хормон раста више лучи ноћу-зато кажемо да деца расту од спавања.

Уколико се поремети ритам сна, наше тело може да се разболи, и да нам се наруши имунитет.

Да би био здрав и јак, мораш да ручкаш и спаваш.

Препоручено је да се током 24 сата, спава 7-9 сати, док се деци препоручује и поподневна дремка од сат времена.

Пред спавање не треба користити телефон,или компијутер зато што нам се мозак збуни, помилси да је дан, па се разбудимо.
SPORTSKE SLIKE - SPORT 15.5804.,2
Физичка активност је веома важна за здравље.
Треба бити на свежем ваздуху у природи.
Избегавај тренинге увече да не нарушиш биолошки сат, и пореметиш време за одмор.

Спорт, трчање, вожња бицикла, шетња су веома важни за раст и развој.

Задатак: 
1.Прешиши лекцију са блога
2.Сликај да си преписао и пошаљи

Поздрав!
Десета радна недеља 18.05.2020.-23.05.2020.
Бактерије које изазивају болести-обрада
Spolno prenosive bolesti - PLIVAzdravlje
Заразне-инфективне болести  изазивају микроорганизми.
Преносе се директно( са особе на особу) или индиректно преко хране, воде, ваздуха....
Могу бити смртоносне.
Штетне бактерије називају се ПАТОГЕНИ. 

 Hronična rana — Википедија, слободна енциклопедија

Uzročnici bolesti još uvijek postoje. U organizam mogu ući preko ...
Пут ширења:

  1. Ваздух, преко Флигеових капи / капљице из уста
  2. Загађена вода и храна
  3. Прљаве руке
  4. Пацови
  5. Преко крви
  6. Преко повреда
  7. Преко полних односа
  8. Преко уједа инсекта
Да би се спречило ширење заразних болести неопходно је да се одржава лична хигијена.Bakterije na šakama | Kako se pravilno peru ruke? | Saveti | Alfa ...
Лекови који се користе против ових болести називају се АНТИБИОТИЦИ, најпознатији је ПЕНИЦИЛИН.
Њега је открио Александар Флеминг. DECJE ZARAZNE BOLESTI | SEMINARSKI RAD IZ MEDICINE
Преко имуног система-имунитет! се организам  бори против болести.
Против вируса не постоји лек! Вакцина се даје да се спречи вирусно обољење ( пре болести).Код лечења вируса не користе се антибиотици.
Постоје вакцине које су законом обавезне.
На пример: вирус изазива грип, лечење је чај, лежање, одмарање и витамини.... Упалу плућа изазива батерија, лечење су антибиотици у великој количини, прописани од стране лекара.

Уколико осетиш симптоме: темература, бол, малаксалост, повраћање, пролив који дуго траје, обавезно иди код лекара. НЕ ТРЕБА ДА СЕ ЛЕЧИМО САМИ!!!


Задатак:
  1. Препиши лекцију
  2. Прочитај лекцију из уџбеника
  3. Уз помоћ интернета пронађи и опиши једну заразну болест, па пошаљи слику. 
Само прочитај:

Инфективне болести су врста обољења људи и животиња изазваних спољним биолошким изазивачем; микроорганизмом (бактеријапаразитгљивицавирус), или беланчевином (прион). Инфекција сама по себи није болест, јер она само понекад доводи до обољења. Инфективне болести исказују широки спектар могућих симптома и клиничких слика развоја болести. Симптоми се могу јавити у року од неколико дана, недеља, или чак година од заразе. Зависно од личног имунитета[4] и врсте инфекције, инфективне болести могу да изазову само незнатне симптоме и прођу без посебног лечења. Неке инфекције брзо изазивају драматичне здравствене сметње. У случају сепсе, организам реагује одбрамбеном реакцијом која изазива грозницу, убрзани пулс и ритам дисања, жеђ и умор. За прогнозу инфективне болести одлучујућа је способност имунског система да елиминише узрочника болести. Медицинска наука је развила ефикасне методе за борбу против многих инфективних болести (антибиотике за елиминисање бактерија, антимикотике за борбу против гљивица и виростатике против вируса). Против неких болести развијене су вакцине. За један број инфективних болести ни данас не постоји ефикасан лек.
Проучавањем инфективних болести бави се инфектологија, а механизмима одбране огранизма бави се имунологија.[1]

Девета радна недеља   11.05.-16.05.2020.
Утврђивање градива:znak pitanja
Evolucija coveka
Препиши и одговори на питања, па пошаљи домаћи задатак до суботе!

Питања:

  1. Шта је еволуција?
  2. Који је значај еволуције?
  3. Шта је филогенетско стабло?
  4. Шта је адаптација?
  5. Наброј Царства
  6. Наведи систематске категорије од најмање
  7. Наведи фазе постанка живота на Земљи
  8. Шта су и ко су прокариоти
  9. Дефиниши ген
  10. Шта је ДНК
  11. Наведи пример наслеђивања
  12. Шта је природна селекција?
  13. Која је разлика између природне и вештачке селекције?
  14. Наведи пример вештачке селекције, и објасни њен значај


Šta je DNK i čemu ona služi? – Mreža za izgradnju mira  Filogenetsko stablo — Википедија, слободна енциклопедија
ОСМА РАДНА НЕДЕЉА 04.05.ДО 09.05.2020.
ДРВО ЖИВОТА-обрада

Poreklo zivota na Zemlji. Dokazi evolucije.

Наука која проучава развој живих бића кроз историју Земље назива се ФИЛОГЕНИЈА.

Да би се порекло боље разумело научници цртају дрво живота.

Први пут га је описао Чарлс Дарвин.
На њиму се приказују сви преци.
Увек се при цртању креће од заједниког претка.
Кључно за дрво живота је СРОДНОСТ.

Филогенетско стабло тј.дрво живота не мора да показује ко је од кога настао, мора да показује повезаност и заједничко порекло.Пример: људи нису настале од шимпанзи, већ људи и шимпанзе јесу еволутивни рођаци.

Систематика је биолошка дисципина која сврстава жива бића у групе по сродности.
Систематске категорије су: ВРСТА-РОД-ФАМИЛИЈА-РЕД-КЛАСА-ТИП И ЦАРСТВО!

Царство је највећа систематска категорија.Има их 5.
Царства су: 

  1. Монере-бактерије
  2. Протисти-амебе, бичари и трепљари
  3. Гљиве-печурка,квасац и буђ
  4. Биљке
  5. Животиње
Човек припада царству животиња.

ДРУГА важна подела живих бића је на оне са једром и оне без једра!

ПРОКАРИОТИ СУ БАКТЕРИЈЕ, НЕМАЈУ ЈЕДРО.

ЕУКАРИОТИ СУ СВИ КОЈИ ИМАЈУ ЈЕДРО.

ЗАДАТАК:
  1. Препиши лекцију са блога
  2. Прочитај лекцију из уџбеника 175.
  3. Страна 185 прецртај у школску свеску скицу лекције и пошаљи ми слику домаћег!







Седма радна недеља 27.4.-30.4.2020.
Постанак живота на Земљи-обрада

Планета Земља настала је пре 4,6 милијарде година.
Тада није било услова за живот на њој.

Теорију постанка живота први су дали АЛЕКСАНДАР ОПАРИН И ЏОН ХОЛДЕЈН.По еима је постојао праокеан ( када је Планета Земља била само вода), у њему настају први облик живота, преци ћелија.

Најстарији облик живота су били ЈЕДНОЋЕЛИЈСКИ ПРОКАРИОТИ , немају једро ни органеле.

   2 милијареде година су опстали једноћелисјки организми , до пијаве вишећелијских организама.

Први вишећелијски организам јавио се пре око 1,5 милијарди година

ПОСТАНАК ЖИВОТА У ФАЗАМА:

  1. Настанак Земље
  2. праокеан
  3. Једноћелијски прганизми без једра
  4. Једноћелијски организми са једром
  5. вишећелијски организми
  6. Прелазак на копну ( сви ови раније живе у води)
  7. Развој биљака
  8. Развој животиња
  9. Развој људи
Primer broj 3
• Gmizavci i ptice
Archeopteryx-praptica



ПОГЛЕДАЈ ЛИНК:  
https://www.slideshare.net/enchi88/poreklo-zivota-na-zemlji-dokazi-evolucije



• Međutim, i pored velike
raznovrsnosti živog sveta, živi
svet ima zajedničko poreklo.
• Kako to znamo?
• Živi svet ima za...
Задатак:

  1. Зашто је фотосинтеза значајна за развој живота на Земљи?
  2. Како су се хранили први настали организми?
  3. Ко је последњи настао ?
  4. Прочитај лекцију, уџбеник страна 168.







Шеста радна недеља 21.04.2020.-25.04.2020. ПРИРОДНА И ВЕШТАЧКА СЕЛЕКЦИЈА /ОБРАДА



Уџбеник страна 151.прочитај лекцију.
Са блога препиши лекцију!

Природни процес који омогућава да се повољне особине преносе даље на потомство приликом наслеђивања назива се природна селекција.
Она утиче на способност организма да преживи. Јединка са бољим особинама има веће шансе да опстане.

Пример: у условима јаке зиме преживеће лисице са кратким ушима, а лисице које имају дуге уши би се  смрзле.
У уџбенику пронађи још примера( боја ајкуле омогућава јој да се стопи са различитим нијансама воде)

Prirodna selekcija

ПРОЦЕС ПОСТЕПЕНИХ ПРОМЕНА ОРГАНИЗМА, ПОД УТИЦАЈЕМ ПРИРОДНЕ СЕЛЕКЦИЈЕ, НАЗИВА СЕ ЕВОЛУЦИЈА! ( НПР.ПРВИ КОЊ КОЈИ ЈЕ ЖИВЕО ИМАО ЈЕ ПРСТЕ, ВЕКОВИМА ОД ЊИХ НАСТАЈУ КОПИТА)

Evolucija

Вештачка селекција је процес у којем људи одлучују које особине неког организма су боље, тј.њему корисније.
Човек контролише размножавање. 
Користи се у пољопривреди. ( од једне врсте дивљег купуса настао је купус који ми данас познајемо, броколи и карфиол, вештачком селекцијом) 

Вештачка селекција се користи и у укрштању разних вртса паса, да би се добио што бољи чувар оваца, сакупљач фазана....


Природна селекција је покретач еволуције. Вештачком селекцијом руководи човек .

Фосили су окамењени остаци биљака и животиња давно живелих и давно умрлих, они сведоче о еволуцији.Палеонтологија је наука која проучава фосиле.

Мимикрија је појава када жива бића имитирају друга жива бића, да би преживела. Пример: Безопасни инсект бојом имитира отровног, да га не поједу.


Задатак:

  1. у школској свесци одговори на питања из уџбеника, страна 160. ( 5 питања), након што прочиташ лекцију из уџбеника, и препишеш са блога.






ПЕТА РАДНА НЕДЕЉА 14.04.2020.-16.04.2020.


Ученик треба да зна одговоре на следећа питања на крају месеца априла: ( не морате писати одговоре у свеске, само се подсетите одговора на питања)

  1. Шта проучава биологија?
  2. Које биолошке дисциплине постоје?
  3. Како се хране биљке?
  4. Фотосинтеза
  5. Сапрофити и паразити
  6. Грађа ћелије ?
  7. Наброј органе за дисање ?
  8. Наброј органе за варење?
  9. Наброј крвне судове
  10. Наброј крвне ћелије
  11. Објасни грађу нервног система
  12. Објасни излучивање код биљке и животиње
  13. Објасни грађу бактерије
  14. Објасни грађу гљиве
  15. Размножавање и врсте размножавања
  16. Адаптација је?
  17. Еволуција је?
  18. Екосистем је?
  19. Систематика је?
  20. Наброј систематске категорије?
  21. Наброј Царства
  22. Дефиниши популацију и њене одлике
  23. Шта је еколошка ниша
  24. Шта је животна форма
  25. Ген је?
  26. Наслеђивање је?
  27. Варијабилност је?
  28. Објасни ланац исхране
  29. Биотички и абиотички фактори
  30. Антропогени фактор-позитиван и негативан утицај човека

СРЕЋАН УСКРС!



ЧЕТВРТА РАДНА НЕДЕЉА 06.04.2020.-09.04.2020.
НАСЛЕДНИ МАТЕРИЈАЛ, ХРОМОЗОМ И ДНК.

Погледај прво линк: 

  1. Погледај линк: https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1352557/516/os5-biologija-nasledjivanje-i-evolucija


Генетика је наука која проучава наслеђивање особина. Наслеђивање је преношење гена са родитеља на децу / потомке.

Наследни материјал, који потомци добијају од родитеља,зове се генетички материјал.
Сва жива бића размножвањем преносе гене на потомке. На потомство се наслеђивањем преносе и извесне болести, недостаци и поремећаји.

Ген је основна јединица наслеђивања.

Део ДНК на којем се налази информација о некој особини је ген. ДНК је :
Дезоксирибонуклеинска киселина (ДНКнуклеинска је киселина која садржи упутства за развој и правилно функционисање свих живих организама. Заједно са РНК и протеинима, ДНК је један од три главна типа макромолекула који су есенцијални за све познате форме живота. Сва жива бића свој генетички материјал носе у облику ДНК, са изузетком неких вируса који имају рибонуклеинску киселину (РНК). 
.ДНК сегмент који преноси ова важна упутства се назива ген.

У еукариотимаорганизмима као што су животињебиљкегљиве и протисте, највећи број ДНК молекула се налази у једру ћелије, а мањи број је у органелама, као што су митохондрије или хлоропласти
Гени се налазе у пару,имамо 2 копије.Једну од маме, једну од тате.Човек има преко 20000гена....


ЗАДАТАК:

  1. Препиши лекцију у школску свеску,страна 138.
  2. одговори на питања из уџбеника страна 140.
  3. Препиши скицу лекције са стране 141 у школску свеску.












ТРЕЋА РАДНА НЕДЕЉА 30.03.-03.04.2020.
УГРОЖАВАЊЕ И ЗАШТИТА ЖИВИХ БИЋА

Биодиверзитет су сва жива бића на Земљи. То је биолошка разноврсност.

Жива бића могу бити угрожена у природи/без утицаја човека, или их може угрожавати човек својим деловањем.

У природи влада закон јачег или бројнијег. 

Утицај човека је: 

  1. Загађење станишта / вода, ваздух, земљиште
  2. Прекомерни лов
  3. Прекомерни риболов
  4. Уништавање станишта живих бића, ради изградње путева, градова...
  5. Трговина врстама
Утицај климе, и болести такође има велики значај на опстанак врста.

Постоје врсте које су изумрле скроз, и постоје угрожене врсте, чије се изумирање очекује ускоро. 

Када врста изумре, губе се гени заувек!

У Србији међу најјугроженијим врстама  су:  

  1. Јеленак
  2. Аполонов лептир
  3. Панчићева оморика
  4. Гороцвет
  5. Белоглави суп....

Задатак:
  1. Прочитај лекцију из уџбеника страна 121.
  2. Препиши лекцију са блога у свеску
  3. Понови ЦАРСТВА
  4. ПРЕПИШИ ШЕМУ ЛЕКЦИЈЕ У СВЕСКУ, СТРАНА 125!
  5. Сликај, пошаљи.У коментару потврди да си урадио домаћи
  6. Уколико постоје нејасноће јави се у Вивер групи









ДРУГА РАДНА НЕДЕЉА 23.03.2020.-27.03.2020.

Антропогени фактор : Угрожавање живих бића и заштита

( тип часа: обрада)


Антропологија је наука која проучава човека. Зато када кажемо антропогени фактор мислимо на човеково дејство на природу и жива бића.
Са порастом броја људи на планети порасла је и потреба за храном, водом...Напредак науке и технологије омогућио је човеку боље услове за живот.Међутим да би човек задовољио своје потребе он је деловао на све око себе. Утицај човека може бити позитиван и негативан.

Негативан утицај човека:
  1. Загађење ваздуха-аерозагађење.Ваздух загађују фабрике, аутомобили, авиони...Загађен ваздух изазива болести плућа и срца.Дувански дим такође загађује ваздух.
  2. Загађење воде-без воде живот није могућ. Човек загађује воду тако што у њу баца смеће али и канализација, водени саобраћај, загађење из фабрика доводе до загађења
  3. Загађење земљишта- бацање смећа, ( депоније), пољопривреда, разни отрови против корова доводе до загађења земљишта.Ако је земљиште загађено-све што на њему порасте је загађено, а ми то једемо!
Позитиван утицај човека највише се огледа у смањењу загађења, у садњи шума и биљака, у коришћењу бицикли уместо аутомобила, у садњи паркова, у рециклажи....

Задатак: 
  1. Прочитај лекцију из уџбеника страна 116.
  2. Препиши лекцију са блога у школску свеску.
  3. ДОМАЋИ : Страна 120 у уџбенику-скица лекције треба да се препише  у школску свеску!!!
  4. Напиши кратак извештај о томе како ти загађујеш природу
  5. Када урадиш домаћи ( до петка 27.03.) напиши у коментару датум, своје име и презиме и да си урадио домаћи.
  6. Преко Вајбера или мејла смо у свакодневној комуникацији! Питајте, кажите, шаљите слике....



 У радној недељи од 16.03.-20.03.2020.планом је предвиђена обнова Еколошких фактора . Након читања лекције, одговорити на  питања.


1.Еколошки фактори

Утицаји долазе од живе и неживе природе у околини која окружује биљке и животиње па се називају спољашњи или еколошки фактори.

Основне особине еколошких фактора су:

делују комплексно (као целина),
непрекидно се мењају у времену и простору
међусобно су условљени.
Они се узајамно условљавају и мењају, тако да је самостално дејство једног јединог фактора немогуће. 

Све еколошке факторе можемо поделити на:

абиотичке, који представљају физичко-хемијске услове средине и
биотичке, утицаји које неки организам трпи од стране других живих бића.
Утицај човека, с обзиром да је врло специфичан и значајан, издваја се као посебан, антропогени фактор.

Абиотички фактори
Абиотички еколошки фактори сврставају се у три групе:

климатски фактори;
едафски фактори
орографски фактори
Климатски фактори одређују основни карактер неке области и обухватају:

светлост,
температуру,
воду и влажност,
ваздух.

Едафски фактори који обухватају физичке, хемијске и биолошке особине земљишта и стена на којима се земљиште развија.

Орографски фактори обухватају особине рељефа:

надморска висина,
нагиб терена,
степен разуђености рељефа итд.
Биотички фактори
Представљају узајамне утицаје биљака, животиња и човека (антропогени фактор).

погледај линк: https://www.slideshare.net/DraenkaVujakovi/ss-42364926
Питања: 

  1. Објасни како клима делује на биљке у твом дворишту?
  2. Објасни један пример деловања човека на животиње?
  3. Објасни један пример деловања биљака на људе?

40 comments:

  1. 1.kada je sunce trava vene
    2.neznam
    3.biljke nam stvaraju kiseonik koji mi idemo i tako biljke deluju na ljude.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uradila sam domaci
      Kristina Hmelirš

      Delete
    2. redovno pratim casove na rts3 i posecujem blog.

      Delete
    3. Redovno pratim nastavu na RTS3 i posecujem blogove nastavnika.

      Delete
    4. Uradio sam domaci Ognjen Maksimovic

      Delete
  2. Урађен домаћи задатак евидентиран је за сваког ученика у електронски дневник! ко је оставио коментар добио је плус.Пратићу стање сваке недеље, на основу актвности бићете оцењени!

    ReplyDelete
  3. Da li imate e-mail adresu da se pošalje ili je dovoljno da napiše komentar da je uradio?
    Pavle Kirilov je uradio, poslaćemo i malom ako treba?!

    ReplyDelete
  4. Uradio sam sam Mile Pavlovic
    (Nemam mejl pa koristim od sestre)

    ReplyDelete
  5. Uradila sam domaci.
    Nadja Postolovic.

    ReplyDelete
  6. uradila sam domaci
    Nevena Stankovic

    ReplyDelete
  7. ВАЖНО!!!!!
    Урађен домаћи задатак евидентиран је за сваког ученика у електронски дневник! ко је оставио коментар добио је плус.Пратићу стање сваке недеље, на основу актвности бићете оцењени!

    ОСТАВИТЕ ИМЕ У КОМЕНТАРУ, ЗА ОВУ НЕДЕЉУ!
    Сања Тошић

    ReplyDelete
  8. Redovno pratim nastavu na RTS 3
    Mile Pavlovic.

    ReplyDelete
  9. Uradio sam domaci zadatak.Ognjen Maksimovic

    ReplyDelete
  10. Uradio sam domaći.Filip Stan 30.3.2020

    ReplyDelete
  11. Uradila sam domaci.

    Nevena Stankovic

    ReplyDelete
  12. Uradio sam domaći
    Pavle Kirilov
    01.04.2020

    ReplyDelete
  13. Uradila sam domaci
    Nadja Postolovic
    1.04.2020.

    ReplyDelete
  14. Uradila sam domaci,2.04.2020.

    ReplyDelete
  15. Redovno pratim nastavu na RTS 3.posećujem blog,radim domaće zadatke.Mile Pavlovic.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Uradio sam domaći. Pavle Kirilov

    ReplyDelete
  18. Redovno pratim nastavu na RTS 3.Posecujem blog i radim domaci

    ReplyDelete
  19. Radim donace i pratim nastavu.Ognjen Maksimovic

    ReplyDelete
  20. Radim domace zadatke i pratim nastavu.Tereza Tandi

    ReplyDelete
  21. Pratim nastavu,posecujem blogove I redovno radim domace zadatke.Milan Acimov

    ReplyDelete