Биологија СЕДМИ разред

Министарство просвете,науке и технолошког развоја прописује од дана 17.03. програм учења на даљину.
Свакога дана на програму РТС 3 биће емитовани садржаји .Ови садржаји ће бити проверавани онлине од стране предметних наставника.

Први термин емитовања: Биологија 21.03.2020.

Радна недеља 01.06.2020.-05.06.2020.

Поштовани ученици на крају седмог разреда треба да знате:

  1. Грађу ћелије
  2. Улогу ћелијских органела
  3. Ћелијску деобу
  4. Органе по системима
  5. Грађу и улогу органа
  6. Болести по системима

Градиво седмог разреда Вам треба за цео живот! 

Треба да знате где су вам органи по телу,(ако те нешто заболи да знаш који те орган боли ) и како можете да помогнете себи и другима у случају повреде.

На почетку следеће школске године радићете иницијални тест који подразумева ово градиво.
Срдачан поздрав!


25.05.2020.-29.05.2020.
Репродуктивни систем-обољења
Полне болести

Бесплатно тестирање на ХИВ – ЗЈЗПА
Polno prenosive bolesti , kao što ime kazuje, prenose s čoveka na čoveka polnim kontaktom. Izuzetno retko infekcija se može preneti i nepolnim putem (npr. kontaminiranim predmetima).

 Širenju bolesti pogoduju učestalo menjanje partnera, loši socijalni i higijenski uslovi, migracija stanovništva, savremen način življenja, ali i nedostatak polne edukacije i kulture.

Svi polno aktivni moraju znati:
Važno je poveriti lekaru svoju sumnju na polnu bolest, čak i ako se dobro osećate. Obavestite partnera o svojim sumnjama, a u sledećim odnosima koristite kondom.
Ne pokušavajte sami izlečiti polno prenosivu bolest. Ove bolesti su zarazne i neke imaju teške komplikacije i posledice. Morate potražiti pomoć lekara.

Većina polno prenosivih bolesti uspešno se leči, a ako se ne leče, mogu izazvati ozbiljne komplikacije, pa čak i smrt.

Odmah se obratite lekaru imate li bilo koji od ovih simptoma:
bol pri mokrenju i/ili polnom odnosu
peckanje tokom mokrenja
neobičan iscedak iz vagine, penisa, čmara ili mokraćne cevi
oticanje testisa
krvarenja između menstruacija
svrabež ili nadraženost u području polnog organa ili čmara
osip, mehuriće, ranice, kvržice ili bradavice na spoljnom delu polnog organa ili oko njega
Imate li polno prenosivu bolest, recite to partneru, jer se i on/ona mora lečiti. Uzimajte propisanu terapiju po preporuci lekara. Popijte celu dozu, čak i ako se osećate bolje i nikome ne dajte lekove koji su propisani Vama. Ako se partner ne leči, a održavate polne odnose bez zaštite, terapija je uzaludna.

Imajte na umu da kondomi nisu 100% učinkoviti u sprečavanju polno prenosivih bolesti. Ali pravilna i redovna upotreba lateks prezervativa značajno smanjuje rizik od zaraze.


Genitalni herpes - doživotni spavač
Uzročnik - virus
Genitalni herpes renosi se polnim kontaktom. Dva su tipa Herpes simplex virusa (HSV) i oba mogu uzrokovati genitalni herpes.

HSV tip 1 najčešće inficira kožu usana, ali može uzrokovati i genitalni herpes. 
HSV tip 2 češće uzrokuje genitalni herpes, ali može izbiti i na ustima.

Infekcije HSV - om povezane su uz veću opasnost od infekcije HIV - om.
Simptomi - bubuljice i ranice
Bolest stvara bolne bubuljice i otvorene ranice u području genitalija, ponekad i na drugim delovima tela, gde je oštećena koža došla u dodir s virusom. Zaražena osoba može primetiti povišenu temperaturu, bolove u mišićima, neugodu pri mokrenju, a u području prepona mogu oteći limfni čvorovi. Bubuljice nestanu za dve do tri nedelje, ali virus ostaje u telu (zaraženi je stalni nosilac virusa). Promene se, ređe ili češće ponavljaju celi život. Periodične reaktivacije virusa mogu biti spontane, ali najčešće su vezane uz emotivni stres, fizički napor, imunosupresiju itd. Kod izraženih simptoma zaraznost za polne partnerevisoka.
Lečenje - antivirusni lekovi
Danas poznati antivirusni lekovi samo pomažu je  u kontroli simptoma, ali ne ubijaju virus i ne uklanjaju ga iz tela. Zaražene žene mogu preneti genitalni herpes nerođenom detetu u toku trudnoće i/ili porođaja.

Gonoreja
Uzročnik - bakterija
Gonoreju (kapavac, triper) uzrokuje bakterija Neisseria gonorrhoeae, koja se prenosi seksualnim kontaktom i prvenstveno zahvata urogenitalne sluznice, a znatno ređe druge organe.
Simptomi - različiti kod žena i muškaraca
Gonoreja može biti asimptomatska, pa zaraženi ne primećuju nikakve probleme. Muškaraci mogu 2 - 3 dana nakon infekcije primetiti pečenje u mokraćnoj cevi, bol za vreme mokrenja i krv u urinu i gusti, sluzavi iscedak iz penisa koji ubrzo postaje obilan, gnojan i žut. Na leči li se, bolest prelazi u hroničan oblik i može se proširiti na prostatu, testise i izvodne kanale i uzrokovati neplodnost.
Kod žena simptomi su manje izraženi ili ih nema. Ako postoje, najčešće se 2 - 4 dana nakon infekcije pojavljuje gnojni iscedak i bol i pečenje pri mokrenju. Nastaje bolna upala sluznice porođajnog kanala i bol pri hodu, sedenju i polnom odnosu. Može nastati i upala rektuma. Ako se ne leči, bolest prelazi u hroničnu fazu sa raznolikim komplikacijama koje mogu imati za posledicu oštećenja raznih organa, neplodnost i vanmaterničnu trudnoću.
Lečenje - antibiotici
Ako je započeto na vreme, lečenje je uspešno.

HPV - uzročnik raka.Uzročnik - virus
Porodica humanog papiloma virusa (HPV) ima više od 150 tipova, od čega se 40 prenosi uglavnom polnim putem. HPV se prenosi direktnim kontaktom s osobama koje imaju klinički izražene promene ili supkliničku, asimptomatsku infekciju. HPV 6 i 11 mogu se preneti sa zaražene žene na dete tokom porođaja, odnosno prolaska deteta kroz porođajni kanal 
Simptomi
Genitalne HPV infekcije uzrokuju benigne tvorevine, baradvice, genitalne bradavice (kondilome), supkliničke lezije, a visokorizični tipovi HPV - a odgovorni su za nastanak zloćudnih novotvorina vrata materice i drugih anogenitalnih područja.

Genitalne bradavice pojavljuju se u unutrašnjosti ili na spoljnom delu vagine, glaviću penisa i oko anusa.


HIV (virus humane imunodeficijencije) je virus iz grupe retrovirusa, poznat kao izazivač bolesti zvane Sida. HIV je skraćenica od engleskog human immunodeficiency virus, što bi okarakterisalo ovaj virus kao uzročnika opadanja sposobnosti imunskog sistema organizma
HIV za najčešću metu napada ima veoma bitne delove imunskog sistema - CD4+ T ćelije . Ovaj virus vodi direktno i indirektno do pada u proizvodnji CD4+ T ćelija i do njihovog krajnjeg uništenja. CD4+ T ćelije su glavni pokretači odbrambrenog sistema i kada je proizvodnja ovih ćelija ravna nuli, imunski sistem skoro da i ne funkcioniše. 
HIV takose i direktno napada organe kao što su bubrezisrce i mozak, što dovodi do prekida rada bubrega, kardiomipatije i encefalopatije. Mnogi problemi sa kojim se oboleli od ovog virusa suočavaju su obične oportunističke bolesti, tipa prehlade, od kojih bi u normalnim uslovima imuni sistem mogao da odbrani.
HIV se transmituje putem telesnih tečnosti, na primer tokom seksualnih odnosa , putem transfuzije krvi, nesavesnim korišćenjem igala zavisnika osed intravenske upotrebe droga, i preko placente (između majke i fetusa).
HIV je poreklom iz oblasti južno od Sahare, u Africi tokom druge polovine XX veka. Trenutno ova bolest je globalna epidemija.

Задатак: 
  1. Лекцију са блога САМО прочитај.Важна је за цео живот!
  2. Из уџбеника препиши са стране 188. Гонореју, сифилис, хламидију и кандидијазу, гениталне брадавице,херпес и сиду ( зелена табела) у школску свеску. То сликај и пошаљи






Десета радна недеља 18.-23.05.2020.
Репродуктивни системTrudnoća i Zdravlje


Репродуктивни систем је систем органа који организмима служи у сврху размножавања.
 Органи који припадају репродуктивном систему често се називају сполни или полни органи.
 За разлику од осталих система органа, органи сполног система се знатно разликује међу различитим половима исте врсте.
Полни систем човека укључује спољашње полне органе и унутрашње полне органе. 

Мушки полни систем

Органи мушког полног система су семеник (лат. testis), пасеменик (лат. epididymis), семеновод (лат. ductus deferens), семени мехурићи (лат. vesiculae seminales), млазнични вод (лат. ductus ejaculatorius), предстојна жлезда (лат. prostata), гомољно-цревне жлезде (лат. glandulae bulbo-urethrales) и мушки полни уд (лат. penis). Семеници, пасеменици, семеноводи, семени мехурићи и млазични водови су парни органи смештени у карлици.полни систем | биологија

Женски полни систем

Органи женског полног система су јајник (лат. ovarium), јајовод (лат. tuba uterina), материца (лат. uterus), вагина (лат. vagina), стидница (лат. vulva). Јајници и јајоводи су парни органи смештени у карлици.
Не учити латинске називе!

полни систем | биологија


Урогенитални систем — Википедија, слободна енциклопедијаReproduktivni sistem

Мушка полна ћелија је спрематозоид.Женска је јајна ћелија. Мушка полна жлезда је тестис, а женска јајник.
ХОРМОНИ: ТЕСТОСТЕРОН /мушки  и ЕСРТОГЕН И ПРОГЕСТЕРОН-женски полни хормони.
Оплођење је спајање мушке и женске полне ћелије.Настаје ЗИГОТ-опложена јајна ћелија.
Уколико не дође до оплодње, материца се сљушти и кроз менструацију избаци јајну ћелију која није оплођена.
Трудноћа код жене траје 40 недеља и завршава се порођајем.

40. nedelja trudnoće (Četrdeseta nedelja trudnoće) | Bebo
Задатак:
  1. Препиши лекцију
  2. Прочитај лекцију из уџбеника
  3. Уз помоћ уџбеника у школску свеску напиши улогу сваког органа који припада полном систему, то сликај и пошаљи
  4. Прецртај мушки и женски полни систем


Девета радна недеља   11.05.-16.05.2020. 

Систем органа за излучивање
Утврђивање градива:

znak pitanja

  1. Наведи органе система за излучивање
  2. Објасни грађу бубрега
  3. Објасни улогу бубрега
  4. Која је улога мокраћне бешике
  5. Од чега настаје камен у бубрегу?
  6. Шта је дијализа?
  7. Шта се ради уколико бубрези тотално прекину са радом?
  8. Како настаје мокраћа?
  9. Која је разлика између примарне и секундарне мокраће?
  10. Шта је НЕФРОН? А шта је неурон?


Прецртај слику и обележи је!

bubreg | Proleksis enciklopedija


Рок за слање домаћих задатака је субота!

Поздрав! Осма радна недеља 04.05.2020.- 09.05.2020.
Обољења система за излучивање


Bolesti organa za izlučivanje


Прво погледај линкове: https://www.slideshare.net/Eva983/bolesti-organa-za-izluivanje


https://mojaskola.rtsplaneta.rs/show/1384277/531/os7-biologija-sistem-organa-za-izlucivanje


Обољења су:

  1. Упала мокраћне бешике -изазивају је бактерије.Симптоми су пецкање при мокрењу, отежано мокрење.
  2. Камен у бубрегу- због таложења соли у бубрегу.Симтоми су јак бол,крварење при мокрењу.
  3. Рак бубрега-долази до губитка функције бубрега.
Трансплантација је пресађивање бубрега.Ради се код пацијената којима су бубрези престали са радом. Од донора се узима здрав орган који се пресађује тј.ставља уместо болесног бубрега код оболеле особе.

Дијализа је поступак одстрањивања супстанци из организма, који би се иначе одстанили преко бубрега излучивањем, вештачким путем.Уз помоћ апарата /машине се пречишћава крв. Дијализа се користи код оболелих до транспантације.

Не мора да значи да ће транспантација бубрега успети и нови бубрег радити иако се она изврши.

Чувај бубреге-пиј пуно воде, и немој јестои слану храну!!!






Bolesti organa za izlučivanje



Bolesti organa za izlučivanje

Bolesti organa za izlučivanje



Задатак:

  1. Препиши лекцију са блога
  2. Погледај линкове
  3. Прочитај лекцију из уџбеника
  4. Одговори на питања из уџбеника страна 177 у школску свеску







СЕДМА РАДНА НЕДЕЉА 27.04.-30.04.2020.
СИСТЕМ ОРГАНА ЗА ИЗЛУЧИВАЊЕ

Прво погледај линк:https://www.slideshare.net/Eva983/sistem-organa-za-izluivanje-47171555


SISTEM ORGANA ZA IZLUČIVANJESISTEM ORGANA ZA IZLUČIVANJE
Damnjanović Ivana




Sistem organa za izlučivanje kodSistem organa za izlučivanje kod
čoveka (urinarni sistem)čoveka (urinarni sistem)

Reguli...


Прецртај ову слику у школску свеску:

Bubrezi
Mokrovodi
Mokraćna bešika
Mokraćna cev


Органе за излучивање чине бубрези, мокраћовод, мокраћна бешика и мокраћна цев.

  • Бубрези су парни органи који се налазе у трбушној дупљи са обе стране кичме. Смештени су у лежишта од масног ткива. Они су тамноцрвене боје и патуљастог облика. На уздужном пресеку бубрега, испод спољашње опне, уочавају се нешто тамнија бубрежна кора и светлија бубрежна срж. Бубрежна кора се састоји од великог броја бубрежних телашаца. Од бубрежних телашаца полазе бубрежне цевчице, које вијугају кроз бубрезну кору и спуштају се у бубрежну срж. Ту се скупљају и граде сабирне каналиће. Они се групишу и уливају у бубрезне чашице, којих има од 15-20 у сваком бубрегу. Из њих се мокраћа улива у проширење које се назива бубрежна карлица. Из бубрежне карлице полази одводни канал-мокраћовод.
  • Мокраћоводи су парни органи. То су узане цеви, дуге око 25-30 цм, које спајају бубреге са мокраћном бешиком.
  • Мокраћна бешика је непаран орган који се налази у дну трбушне дупље.


Бубрег — Википедија, слободна енциклопедијаANATOMIJA URINARNI SISTEM




Бубрези филтрирају крв и стварају мокраћу!!!!
..су парни органи, који представљају централни део уринарног система. Смештени су у ретроперитонеалном простору на задњем зиду абдомена, и налазе се са обе стране кичменог стуба (изнад гузе, доњи део леђа). 
Има облик шупљег зрна пасуља. Бубрег одраслог човека тежи око 140-150g

Нефрон (nephron) је основна морфолошка и функционална јединица бубрега. Сваки бубрег се састоји од преко милион нефрона и сваки од њих може потпуно самостално да ствара мокраћу.

Задатак:
  1. Препиши лекцију са блога
  2. Прецртај слику са блога
  3. Прочитај лекцију из уџбеника
  4. Напиши у школску свеску ГРАЂУ БУБРЕГА и објасни срж и бубрежну карлицу и чашицу
  5. У школској свесци напиши разлику између примарне и секундарне мокраће.




Шеста радна недеља 21.04.2020.-25.04.2020. Систем органа за дисање и систем органа за циркулацију (крвни систем)- утврђивање градива


  1. Која је улога ждрела ?
  2. Која је улога дијафрагме?
  3. Који орган ствара глас?
  4. Колико човек има гласних жица?
  5. Наброј органе који имају улогу у дисању?
  6. Наброј крвне ћелије?
  7. Која је улога леукоцита?
  8. Шта је бронхитис?
  9. Објасни крвне групе?
  10. Објасни лимфни систем?
  11. Наведи како се одвија мали крвоток?
  12. Објасни велики крвоток?
  13. На која два места се у човечјем телу врши размена гасова?
  14. Објасни реанимацију
  15. Шта је хипертензија?
Ученици коју желе бити оцењени оценом пет обавезно морају дати одговоре и на 2,4, 10,11,12 и 13 питање и нацртати доњи цртеж!!!







На листу блока број 5 нацртати:


ПЕТА РАДНА НЕДЕЉА 14.04.2020.-16.04.2020.


Ученик треба да зна одговоре на следећа питања на крају обрађеног крвног система: 

( не морате писати одговоре у свеске, само се подсетите одговора на питања)

  1. Из чега се састоји транспортни ( кардиоваскуларни ) систем?
  2. Наброј крвне ћелије:
  3. Наброј крвне судове:
  4. Наведи улоге крвних ћелија
  5. Објасни грађу срца
  6. Објасни мали крвоток
  7. Објасни велики крвоток
  8. Објасни појам Трансфузија
  9. Објасни инфаркт 
  10. Објасни прву помоћ код крварења
  11. Наведи крвне групе, која је универзални давалац крви и зашто?
  12. Која је улога лимфе?
  13. Шта је реанимација?

У обавези сте да пратите наставу на РТС 3. Домаћи задатак немате за ову недељу!

СРЕЋАН УСКРС!














ЧЕТВРТА РАДНА НЕДЕЉА 06.04.-09.04.2020. СРЦЕ



Срце (лат. cor, cordis),  је двофазна мишићна пумпа која својим ритмичким контракцијама прима крв из вена, и потискује је у артерије. На тај начин срце омогућава стални проток крви кроз циркулациони систем и нормалну размену материја у ткивима. Постојећи физиолошки механизми регулишу срчани ритам и на тај начин прилагођавају његов рад (упумпавање крви у циркулацију)
Срце се налази у средогруђу грудног коша, непосредно иза грудне кости између левог и десног плућног крила, са врхом окренутим надоле и косо улево. Доњом страном или базом срце широко належе на дијафрагму, која одваја грудни кош од абдомена. Срце је са спољне стране обмотано танком двослојном мембраном - срчаном кесом, која га одваја од осталих органа средишњег дела грудне дупље. Главна улога срчане кесе је да покрива срце и штити овај тако важан орган у телу, од разних унутрашњих и спољних утицаја.[2][3]

Срце је отприлике величине стиснуте песнице, чија тежина варира од 300 до 350 грама. За један минут, у току 60 до 80 срчаних „откуцаја“ (контракција), кроз срце протекне 5 до 6 литара крви, што представља минутни волумен срца, и укупну количину крви у организму[3][4].


Срце пумпа крв кроз крвне судове до различитих органа, доносећи путем крви неопходне хранљиве материје и кисеоник и односећи угљен-диоксид. Међутим, срце нема само улогу пумпе, већ има и ендокрину улогу као и улогу сензора и на тај начин регулише количину крви као и крвни притисак. Крв у исто време, не транспортује само хранљиве и штетне материје, већ транспортује и хормоне и на тај начин има улогу карике у комункацији између органа који су иначе далеко удаљени.
Велики крвоток  почиње у левој комори из које полази аорта. Она разноси оксидовану крв по читавом организму. У ткивима се ћелијама предаје кисеоник, а у крв улази угљен-диоксид. Редукована крв се шупљим венама враћа у десну преткомору срца, а одатле иде у десну комору.
Мали крвоток почиње у десној комори из које полази плућна артерија која се затим грана на леву и десну артерију које редуковану крв односе у плућа. У плућима се крв оксидује (отпушта се CO2, а прима О2хемоглобин у еритроцитима прелази у оксихемоглобин) и враћа плућним венама у леву преткомору

Задатак:

  1. препиши лекцију у школску свеску
  2. домаћи рад: из уџбеника, препиши и научи обољења овог система, крварење и прву помоћ






ТРЕЋА РАДНА НЕДЕЉА 30.03.-03.04.2020.
КРВНИ СИСТЕМ ЧОВЕКА- назива се још и циркулаторни систем, или кардиоваскуларни систем





Затворени крвни систем је онај који има крвне судове.
Први пут као такав јавља се код кишне глисте.

Крвни систем човека састоји се од :

  1. Крви
  2. Срца
  3. Крвних судова
Крв је једино течно ткиво.Црвене је боје због Хемоглобина.
Крв се састоји од крвних ћелија и крвне плазме.

Крвне ћелије су:
  1. Еритроцити-црвена крвна зрнца
  2. Леукоцити-бела крвна зрнца
  3. Тромбоцити-крвне плочице- ствараку красту.


ЕРИТРОЦИТ ЈЕ ЈЕДИНА ЋЕЛИЈА ЧОВЕКА БЕЗ ЈЕДРА. 

Крвни судови су:
  1. Аорта
  2. Артерије ( црвене)
  3. Вене( плаве на слици)
  4. Капилари ( у њима се врши размена гасова)

Лимфа је ткивна течност, састоји се из крвне плазме и белих крвних ћелија. Има улогу у заштити .Слезина је највећи лимфни орган.
Лимфа се налази нпр. у плику опекотине, а циркулише кроз лимфне судове и гради лимфоток.

Крвна група наслеђује се од родитеља. Постоје 4 крвне групе:
  1. А
  2. Б
  3. АБ
  4. 0 ( чита се НУЛТА КРВНА ГРУПА)
КРВНА ГРУПА  АБ ЈЕ УНИВЕРЗАЛНИ ПРИМАЛАЦ, ШТО ЗНАЧИ ДА МОЖЕ ДОБИТИ КРВ СВАКЕ КРВНЕ ГРУПЕ.КРВНА ГРУПА НУЛТА МОЖЕ ДА ДАЈЕ КРВ СВИМА.
Уколико човек добије крв погрешне крвне групе долази до пуцања еритроцита и смрти.


За оцену пет препиши и научи  и ове реченице:

Циркулаторни систем органа код је затвореног типа и чине га: крвкрвни судови , срцелимфалимфни судови и лимфне жлезде. Овај систем организма омогућује размену кисеоника, храњивих материја и у њему се излучују продукти размене материје.  

Кардиоваскулаторни систем се састоји од:
  • Крви - течност која циркулише у организму и односни и доноси материје ћелијама
  • Крвних судова - који служе као канали којима крв циркулише
  • Срца - мишићна пумпа која пумпа крв кроз крвне судове





























ЗАДАТАК:

  1. ПРЕПИШИ ЛЕКЦИЈУ СА БЛОГА
  2. ПРОЧИТАЈ ЛЕКЦИЈУ ИЗ УЏБЕНИКА( 151.-ДО 154.)
  3. НАПИШИ И ОБЈАСНИ УЛОГУ ЛЕУКОЦИТА, ТРОМБОЦИТА И ЕРИТОЦИТА У ШКОЛСКОЈ СВЕСЦИ
  4. СЛИКАЈ, ПОШАЉИ ДОМАЋИ НА МЕЈЛ ИЛИ ВИБЕР
  5. УКОЛИКО ТИ НИЈЕ ЈАСНА ЛЕКЦИЈА ЈАВИ СЕ У ВИБЕР ГРУПИ
  6. У КОМЕНТАРУ НА БЛОГУ НАПИШИ КАДА УРАДИШ ДОМАЋИ









ДРУГА РАДНА НЕДЕЉА 23.03.2020.-27.03.2020.
Систем органа за дисање
тип часа: обрада

Дисање и рад срца су основни животни процеси.

Дисање је процес током кога се непрекидно размењују кисеоник и угљен диоксид између органа за дисање и спољне средине.

Органи за дисање су:

  1. Нос
  2. Ждрело
  3. Гркљан
  4. Душник
  5. Душнице
  6. Плућа
  7. У плућима постоје мехурићи-алвеоле
Длачице у носу филтрирају продор прашине и микроорганизама, слузница носа је влажна.У носу имамо и чулне ћелије помоћу којих осећамо мирис.
Гркљан има улогу да спроведе ваздух у душник. Гркљан има гласне жице-ту се ствара глас.
Ждрело има улогу и за дисање и за варење.
Душник је цев грађена од хрскавице која се дели на две гране-душнице које иду у плућа. На крају њих налазе се АЛВЕОЛЕ-плућни мехурићи.
Плућа се сатоје од левог и десног плућног крила, тешка су око 1 кг.Обмотана су плућном марамицом.
Кроз удисај уносимо ваздух, издисајем га избацујемо из плућа.
Дијафрагма је мишић који раздваја грудну од трбушне дупље, такође има улогу у дисању.
Митохондија има улогу у ћелијском дисању.
Размена гасова се код човека дешава у капиларима и у алвеолама плућа ( важно за пријемни)

Болести:
  1. Грип-изазива вирус.Не лечи се лековима, али треба одмарати, пити чај...
  2. Ангина-бактеријска инфекција ждрела и крајника
  3. Запаљење плућа-изазивају вируси, бактерије и гљивице.Захтева лечење лекара.
  4. Бронхитис-запаљење душница
  5. Астма-дуготрајно запаљење слузокоже дисајних путева.
  6. Рак плућа- често смртоносно обољење
  7. Туберколоза-тешко обољење проузроковано бактеријом/кохов бацил.
ЗАДАТАК: 
  1. Прочитај лекцију из уџбеника страна139.
  2. Препиши у школску свеску лекцију са блога
  3. Прецртај органе за дисање у свеску
  4. Напиши, уз помоћ интернета, како дувански дим делује на органе за дисање
  5. Када у свесци урадиш домаћи ( до 27.03) доле у коментару блога напиши датум, име и презиме и да ли си урадио домаћи
  6. На вибер или мејл шаљи слике, постави питања или нејасноће које треба да појасним.




  1. Радна недеља 16.03.-20.03.2020.
Погледај линк:

https://www.bionet-skola.com/w/Sistem_organa_za_varenje_%C4%8Doveka
https://www.youtube.com/watch?v=SiDBraSzpnI

Одговори на питања: 

  1. Која је улога ЖДРЕЛА?
  2. Објасни варење хране у танком цреву?
  3. Наведи улогу Јетре у процесу варења хране?

52 comments:

  1. Урадила сам домаћи задатак.
    Гордана Вељић.

    ReplyDelete
  2. Uradio domaći, Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  3. Uradila sam domaći,Jovana Vesić

    ReplyDelete
  4. Урађен домаћи задатак евидентиран је за сваког ученика у електронски дневник! ко је оставио коментар добио је плус.Пратићу стање сваке недеље, на основу актвности бићете оцењени!

    ReplyDelete
  5. Uradio sam domaći, sve jasno
    Ognjen Ljubisavljević

    ReplyDelete
  6. Uradio sam domaći
    Marko Miloševic

    ReplyDelete
  7. 24.3.2020 uradio domaći. Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  8. Uradila sam domaci, Jovana Genic

    ReplyDelete
  9. 25.3.2020 Uradio sam domaći,Miloš Milojkov

    ReplyDelete
  10. ВАЖНО!!!!!
    Урађен домаћи задатак евидентиран је за сваког ученика у електронски дневник! ко је оставио коментар добио је плус.Пратићу стање сваке недеље, на основу актвности бићете оцењени!

    ОСТАВИТЕ ИМЕ У КОМЕНТАРУ, ЗА ОВУ НЕДЕЉУ!
    Сања Тошић

    ReplyDelete
  11. Uradio sam domaci.NIKOLA KIFEROV

    ReplyDelete
  12. Урадила сам све домаће задатке.Гордана Вељић.

    ReplyDelete
  13. Uradila sam sve domaće zadatke. Mia Terzić

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Uradila sam domaci. Jovana Genic

    ReplyDelete
  16. Урадио сам домаћи,Милош Милојков

    ReplyDelete
  17. Uradio Sam nastavnice domaci za 4.nedelju,Dusan Draca

    ReplyDelete
  18. Uradio sam domaći. Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  19. Uradio i poslao domaći, Andrej Stanković.

    ReplyDelete
  20. Uradio sam domaći. Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  21. Uradila domaći. Teodora Kumbrić

    ReplyDelete
  22. Uradio sam domaci za 7.nedelju.Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  23. Uradio sam domaci. Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  24. Uradio sam domaci za 9.nedelju.Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  25. Урадила сам домаћи задатак за ову недељу.Посећујем блог и радим редовно домаће задатке.

    ReplyDelete
  26. Uradio sam domaci zadatak. Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  27. Uradio sam domaci. Nikola Kiferov

    ReplyDelete
  28. Pogledao sam link nastavnice.

    ReplyDelete