Самопроцена компетенција

САМОПРОЦЕНА КОМПЕТЕНЦИЈА

САМОПРОЦЕНА ЕФЕКАТА РАДА

(ПРОТОКОЛ ЗА САМОПРОЦЕНУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА)

Индикатори
Ниво[1]
1. ПЛАНИРАЊЕ
5
4
3
2
1. Редовно се припремам за наставу и поседујем планове за сваки наставни предмет у складу са прописаним програмом.
*



2. Припремам се за допунску наставу и имам планове које сам ускладио са идентификованим потребама ученика.

*


3. Припремам се за додатну наставу и имам планове које сам ускладио са идентификованим потребама ученика.
*



4. Припремам се за ваннаставне активности и имам планове које сам ускладио са идентификованим потребама ученика.

*


5. Организујем наставу у складу са индивидуалним потребама ученика.

*


6. Постављам јасне и оствариве циљеве.
*



7. Планирам активности које задовољавају интересовања и потребе свих ученика.
*



8. Планирам различите облике рада.
*



9. Планирам употребу одговарајућег дидактичког материјала и наставних средстава.
*



10. Планирам издраду дидактичког материјала и наставних средстава са ученицима.

*


11. Ефикасно планирам време у току часа.

*


12. Планирам процену постигнућа на сваком часу.
*




Индикатори
Ниво
2НАСТАВА
5
4
3
2
1. Добро познајем предмете које предајем
*



2. Саопштавам циљеве јасно.
*



3. Организујем смислене активности које одговарају постављеним циљевима.
*



4. Познајем способности својих ученика.

*


5. Не правим материјалне грешке.
*



6. Мотивишем ученике одговарајућим активностима.
*



7. Адекватно употребљавам наставне материјале и дидактичка средства.
*



8. Користим одговарајуће технике постављања питања.
*



9. Ученицима пружам могућност да одговоре на питања.
*



10. Ученицима дајем могућност да поставе питање.
*



11. Ученике подстичем на рамишљање.
*



12. Стварам услове за активан рад свих ученика.

*


13. Омогућавам ученицима тимски рада и рад у пару.

*


14. Олакшавам ученицима разумевање појмова.
*



15. Познајем и поштујем облике учења сваког ученика.

*


16. Дајем ученицима разумљива упутства за рад.
*



17. Упућујем ученике у коришћење додатне литературе (интернет, енциклопедије...)
*



18. Приликом организовања активности поштујем индивидуалне и групне потребе и предзнања ученика.
*



19. Остварујем постављене циљеве.

*


20. Редовно реализујем часове додатне наставе.
*



21. Редовно реализујем часове допунске наставе.
*



22. Редовно реализујем часове ваннаставних активности.
*



23. Редовно реализујем час одељењског старешине.




Индикатори
Ниво
3ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА У УЧИОНИЦИ
5
4
3
2
1. Пратим сва дешавања у учионици.
*



2. Стварам позитивну атмосферу за рад свих ученика.
*



3. Одржавам пажњу интересовање свих ученика током часа.

*


4. На одговарајући начин решавам проблеме свих ученика.

*


5. Према свим ученицима се односим једнако.
*



6. Успешно користим различите изворе учења.
*



7. Успешно организујем све активности (истраживачки пројекти, ескурзије, посете које су у функцији наставе и учења).

*


8. Водим прецизну и одговарајућу евиденцију о сваком ученику.

*


9. Обезбеђујем да ученици поштују правила рада и понашања.
*



10. Успешно прелазим са једне активности на другу.

*


11. По редоследу активности имам припремљен дидактички материјал и одговарајућа наставна средства.
*




4ОЦЕЊИВАЊЕ
5
4
3
2
1. Упознајем ученике са са стандардима оцењивања и праћења рада
*



2. Мотивишем ученике да воде свој портфолио ка средство акумулације, организације и евалуације свог рада и постигнућа.


*

3. Користим диференциране тестове.
*



4. Редовно пратим напредовање сваког ученика.

*


5. Редовно упоређујем своје мишљење о напредовању ученика са мишљењем самих ученика (портфолио).


*

6. Ученике правовремено обавештавам о постигнућима.
*



7. Водим прецизну евиденцију о постигнућима сваког ученика.
*



8. На основу постигнутих резултата ученика и мишљења ученика о својим постигнућима (портфолио) предузимам одговарајуће кораке у циљу побољшања наставе и учења.
*



Индикатори
Ниво
5МЕЂУЉУДСКИ ОДНОСИ
5
4
3
2
1. Подстичем ученике да се међусобно уважавају.
*



2. Успешно комуницирам и одржавам добре односе са :




-колегама
*



-ученицима
*



-осталим особљем
*



-родитељима
*



3. Нудим подршку и савете другима (директору, колегама, ученицима, родитељима, стручној служби...)
*



4. Прихватам подршку и савете других (директора, колега, ученика, родитеља, стручних служби...)
*



5. Добар сам сарадник у тимском раду.
*



6. Поседујем способност емпатије.
*








6ПРОФЕСИОНАЛИЗАМ
5
4
3
2
1. Долазим на време на посао
*



2. Изражавам се јасно и прецизно.
*



3. Поуздан сам.
*



4. Обезбеђујем сигурност ученика.
*



5. Имам Лични план професионалног развоја.

*


6. Свој рад и напредак пратим у свом Портфолију.
*



7. Учествујем у активностима професионалног развоја у школи.
*



8. Поседујем самоконтролу и зрелост у опхођењу са ученицима.
*



9. Покрећем иницијативе.
*



No comments:

Post a Comment