САМОПРОЦЕНА КОМПЕТЕНЦИЈА
САМОПРОЦЕНА ЕФЕКАТА РАДА
(ПРОТОКОЛ ЗА САМОПРОЦЕНУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА)
Индикатори
|
Ниво[1]
| |||
1. ПЛАНИРАЊЕ
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1. Редовно се припремам за наставу и поседујем планове за сваки наставни предмет у складу са прописаним програмом.
|
*
| |||
2. Припремам се за допунску наставу и имам планове које сам ускладио са идентификованим потребама ученика.
|
*
| |||
3. Припремам се за додатну наставу и имам планове које сам ускладио са идентификованим потребама ученика.
|
*
| |||
4. Припремам се за ваннаставне активности и имам планове које сам ускладио са идентификованим потребама ученика.
|
*
| |||
5. Организујем наставу у складу са индивидуалним потребама ученика.
|
*
| |||
6. Постављам јасне и оствариве циљеве.
|
*
| |||
7. Планирам активности које задовољавају интересовања и потребе свих ученика.
|
*
| |||
8. Планирам различите облике рада.
|
*
| |||
9. Планирам употребу одговарајућег дидактичког материјала и наставних средстава.
|
*
| |||
10. Планирам издраду дидактичког материјала и наставних средстава са ученицима.
|
*
| |||
11. Ефикасно планирам време у току часа.
|
*
| |||
12. Планирам процену постигнућа на сваком часу.
|
*
|
Индикатори
|
Ниво
| |||
2. НАСТАВА
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1. Добро познајем предмете које предајем
|
*
| |||
2. Саопштавам циљеве јасно.
|
*
| |||
3. Организујем смислене активности које одговарају постављеним циљевима.
|
*
| |||
4. Познајем способности својих ученика.
|
*
| |||
5. Не правим материјалне грешке.
|
*
| |||
6. Мотивишем ученике одговарајућим активностима.
|
*
| |||
7. Адекватно употребљавам наставне материјале и дидактичка средства.
|
*
| |||
8. Користим одговарајуће технике постављања питања.
|
*
| |||
9. Ученицима пружам могућност да одговоре на питања.
|
*
| |||
10. Ученицима дајем могућност да поставе питање.
|
*
| |||
11. Ученике подстичем на рамишљање.
|
*
| |||
12. Стварам услове за активан рад свих ученика.
|
*
| |||
13. Омогућавам ученицима тимски рада и рад у пару.
|
*
| |||
14. Олакшавам ученицима разумевање појмова.
|
*
| |||
15. Познајем и поштујем облике учења сваког ученика.
|
*
| |||
16. Дајем ученицима разумљива упутства за рад.
|
*
| |||
17. Упућујем ученике у коришћење додатне литературе (интернет, енциклопедије...)
|
*
| |||
18. Приликом организовања активности поштујем индивидуалне и групне потребе и предзнања ученика.
|
*
| |||
19. Остварујем постављене циљеве.
|
*
| |||
20. Редовно реализујем часове додатне наставе.
|
*
| |||
21. Редовно реализујем часове допунске наставе.
|
*
| |||
22. Редовно реализујем часове ваннаставних активности.
|
*
| |||
23. Редовно реализујем час одељењског старешине.
| ||||
Индикатори
|
Ниво
| |||
3. ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА У УЧИОНИЦИ
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1. Пратим сва дешавања у учионици.
|
*
| |||
2. Стварам позитивну атмосферу за рад свих ученика.
|
*
| |||
3. Одржавам пажњу интересовање свих ученика током часа.
|
*
| |||
4. На одговарајући начин решавам проблеме свих ученика.
|
*
| |||
5. Према свим ученицима се односим једнако.
|
*
| |||
6. Успешно користим различите изворе учења.
|
*
| |||
7. Успешно организујем све активности (истраживачки пројекти, ескурзије, посете које су у функцији наставе и учења).
|
*
| |||
8. Водим прецизну и одговарајућу евиденцију о сваком ученику.
|
*
| |||
9. Обезбеђујем да ученици поштују правила рада и понашања.
|
*
| |||
10. Успешно прелазим са једне активности на другу.
|
*
| |||
11. По редоследу активности имам припремљен дидактички материјал и одговарајућа наставна средства.
|
*
| |||
4. ОЦЕЊИВАЊЕ
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1. Упознајем ученике са са стандардима оцењивања и праћења рада
|
*
| |||
2. Мотивишем ученике да воде свој портфолио ка средство акумулације, организације и евалуације свог рада и постигнућа.
|
*
| |||
3. Користим диференциране тестове.
|
*
| |||
4. Редовно пратим напредовање сваког ученика.
|
*
| |||
5. Редовно упоређујем своје мишљење о напредовању ученика са мишљењем самих ученика (портфолио).
|
*
| |||
6. Ученике правовремено обавештавам о постигнућима.
|
*
| |||
7. Водим прецизну евиденцију о постигнућима сваког ученика.
|
*
| |||
8. На основу постигнутих резултата ученика и мишљења ученика о својим постигнућима (портфолио) предузимам одговарајуће кораке у циљу побољшања наставе и учења.
|
*
| |||
Индикатори
|
Ниво
| |||
5. МЕЂУЉУДСКИ ОДНОСИ
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1. Подстичем ученике да се међусобно уважавају.
|
*
| |||
2. Успешно комуницирам и одржавам добре односе са :
| ||||
-колегама
|
*
| |||
-ученицима
|
*
| |||
-осталим особљем
|
*
| |||
-родитељима
|
*
| |||
3. Нудим подршку и савете другима (директору, колегама, ученицима, родитељима, стручној служби...)
|
*
| |||
4. Прихватам подршку и савете других (директора, колега, ученика, родитеља, стручних служби...)
|
*
| |||
5. Добар сам сарадник у тимском раду.
|
*
| |||
6. Поседујем способност емпатије.
|
*
| |||
6. ПРОФЕСИОНАЛИЗАМ
|
5
|
4
|
3
|
2
|
1. Долазим на време на посао
|
*
| |||
2. Изражавам се јасно и прецизно.
|
*
| |||
3. Поуздан сам.
|
*
| |||
4. Обезбеђујем сигурност ученика.
|
*
| |||
5. Имам Лични план професионалног развоја.
|
*
| |||
6. Свој рад и напредак пратим у свом Портфолију.
|
*
| |||
7. Учествујем у активностима професионалног развоја у школи.
|
*
| |||
8. Поседујем самоконтролу и зрелост у опхођењу са ученицима.
|
*
| |||
9. Покрећем иницијативе.
|
*
|
No comments:
Post a Comment